vineri, 7 martie 2014

De ce sunt antiregalist

Pentru ca nu sunt idiot sa fiu sclavul unui alt om, sau macar sa ma inchin unuia probabil mai prost decat mine. Cum sa ii apartin cuiva sau cum sa privesc un alt om cu inferioritate, doar pentru ca s-a nascut intr-un loc mai luxos decat mine, pentru ca a avut parinti mai bogati care traiesc fara sa munceasca pentru hrana lor pe spatele celor multi, prosti si saraci. Inteleg ca au rezistat imparatii si regalitati chiar si pana azi, pentru prestigiu cand in speta singurul argument este ca pentru multe sute de ani erau singurii sau printre putinii care primeau educatie (ceea ce dovedeste ca educatia e cel mai important drept, doar prin ea poti sa obti si celelalte drepturi).
Desi au multa educatie, printii si regii, nu prea au facut mare bine omenirii, sa nu uitam ca in mare parte ei au provocat razboaie in care sa moara supusii lor prosti, in schimb nu imi vine in cap nicio mare inventie sau serviciu adus omenirii, au fost cativa monarhi care au fost vizionari si au sprijinit, expeditiile, poate uneori si stiinta, dar majoritatea acordau mai multa atentie inamicilor si razboielor.
Nu inteleg cum un om poate sa aibe drept de viata si moarte asupra sute de mii de oameni doar prin faptul ca s-a nascut din anumiti parinti, deci chiar nu are niciun merit, a ajuns rege sau imparat doar prin faptul ca s-a nascut, nu a trebuit sa munceasca nicio zi sa devina ceea ce e "de la Dumnezeu".
Daca traiam acum cateva secole eram haiduc si Robin Hood, furam de la bogati si imparteam pentru saraci (pentru ca bogatii taxandu-i pe saraci aveau si ei averea).

Eu unul probabil ca voi avea onoarea sa intalnesc cativa regi care mai dainuie azi, si abia astept, sa vorbesc de la egal la egal cu niste oameni (si nu zei), care au avut norocul sa aibe o istorie distincta si poate o educatie aparte, dar nu inseamna ca educatia mea m-a facut inferior, chiar as face orice dezbatere cu orice rege sa vedem care are cultura generala mai bogata sau care e mai destept, un rege poate sa traiasca ca student cu 300 lei pe luna?

Am sange "albastru" si eu, rang de duce conferit de Imperiul Ungar, stramosii mei au avut rangul de duce (cel mai mare grad sub rege, mai ales pentru voievozi straini). Gasesc acest lucru amuzant si ca fapt divers, nu mi se pare normal ca cineva sa aibe sub stapanire banii sau vietile altor persoane doar pentru ca a fost un spermatozoid norocos. Daca as fi fost rege as fi facut concurs cine sa imi fie urmas, e destul ca ai mei copii ar fi plecat cu prima sansa (din cauza educatiei) dar daca e vorba de condus atunci sa conduca cineva cu aptitudini de administrare, conducere, management si sa fie o persoana isteta, nu de putine ori au ajuns regi sau imparati noi doar buni razboinici sau care convingeau mai multe persoane sa fie de partea lor in nebunia de a te ucide pentru a fi venerat de gloata. Va postez stema de nobil a familiei mele, asa doar ca fapt divers si sa se vada ca inafara de traditie (care s-a pierdut si ea), nu inseamna nimic.


Oameni buni, nu voi accepta niciodata ca cineva sa fie toata viata lui, sef peste viata mea, in schimb respect atunci cand "regii" fac fapte bune (desi isi fac in schimb reclama mult mai mare si in ochii prostilor sunt ca Gigi Becali, un dumnezeu care face lucruri bune, in timp ce aia sunt bogati pe spatele si prostia lor).

Traiasca fericirea si nu Regatele cu monarhii lor. Am o singura viata si am de gand sa fiu propriul meu stapan, iar daca chiar vreti sa fiti sclavi, poate putem rezolva ceva, pentru ca oricum o parte sunteti niste oi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu