luni, 24 martie 2014

Ciorba de Urzici - Experimentul reusit din 24.03.2014

Am cules urzici de pe marginea unui sant, am pus doar 3 frunze de stevie din aia fina si amara, de la urzici am rupt doar varfurile (ghemotocul de frunzulite, cateodata si frunzele de mai jos rupand un pic din cozi si tulpina, ca sa fie cat mai fine).

Prima data le-am pus la fiert (au volum foarte mare cand le pui prima data, dar scad destul de mult la sfarsit), in timp ce a fiert am pregatit separat o ceapa si cativa morcovi, i-am pus la calit (eu am adaugat si un pastarnac), dupa am pus putina apa cat sa ii acopere si putin peste si le-am lasat sa fiarba separat.

Am stors urzicile dupa ce au fiert cateva minute (apa poate sa fie salvata, racita si apoi e foarte buna pentru plante ca fertilizator), dupa am mai fiert o data, in paralel cu morcovii si ceapa. Pe urma am stors inca o data urzicile si apoi le-am pus peste morcovi si ceapa, adaugand si apa.
In amestec am pus 2 cremwursti subtiri (doar din astia am avut, pe viitor voi pune carne o in oala cu morcovii si ceapa de la inceput). Am pus si un iaurt vechi si aproape o cana de lapte stricat si am lasat sa fiarba alte cateva minute (vreo 15). Tot cand am pus iaurtul am pus si sarea, seminte de chimion si fenicul (astea sunt la alegere, sau puteti pune marar, busuioc sau alte condimente preferate), am pus si boiaua si peste am turnat faina, am amestecat (din fericire nu s-au facut cocoloase, si daca s-au facut, poate ca de la clocotit, s-au spart). Era sa uit, am pus si putina pasta de tomate, ramasita de prin frigider (cred ca bulion ar fi si mai bun).

Cand e gata se poate adauga otet si patrunjel (eu am uitat de patrunjel), in loc de otet am pus o acreala de la o salata din zilele trecute si am lasat sa fiarba putin, oricum cand mananc imi mai pun cate un capacel de otet ca imi place mai acru.

Rezultatul a fost surprinzator de gustos, urzicile se topeau in gura la fel si morcovii, gustul a fost foarte bun cu otet, cred ca nu am mancat niciodata o ciorba de salata mai buna sau sanatoasa. (zic asta pentru ca parca se pune intr-o tigaie cateva bucatele de ceapa in ulei si dupa ce se prajeste un pic se pune boia care se prajeste si ea si parca acolo se pune faina), eu am pus direct in oala si am amestecat (am pus faina ca sa ingroase, chiar daca la inceput nu incapeau urzicile in oala, la sfarsit era ciorba echilibrata si nu erau groase, desi groase mi-ar place mai mult).

Am facut si o poza (arata ca orice cirba, dupa ce am mancat 3 farfurii)


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu